SjuHundraMiljoner

Alla inlägg under mars 2009

Av SjuHundraMiljoner - 31 mars 2009 09:08

AV: MesserSchmitt

Alexandra Pascalodou måste vara en av dom största idioterna som existerar. Hon har alltid massa muppiga kommentarer, men idag i Metro var det någon sorts höjdpunkt. Dagens krönika skriven av henne handlar om mediernas förhållning i olika fall av gruppvåldtäkter där hon menar på att när det är invandrare som har gjort det så får journalisterna det till att det är deras etnicitet och kulturella bakgrund som påverkar och när det är svenska affärsmän så är mediernas förhållning en helt annan. 

Sen kommer humorn in i bilden på hennes plus och minus lista där hennes plus går till: "Svenska kyrkan för sin öppenhet och vettiga verksamhet både i och utanför landet." Detta i samma tidning där man på förstasidan kan läsa: "Sexskandaler skakar kyrkan". DET tycker jag är humor och ett av alla bevis på att Alexandra Pascalidou är ett levande skämt.

Av SjuHundraMiljoner - 30 mars 2009 13:52

AV: MesserSchmitt

Om jag är smart är nog en fråga både jag och människor som kommer i min närhet ställer sig. För att kolla huruvida jag är det eller inte hittade jag ett test som klargjorde att mitt IQ ligger runt medel så svaret är väl både och och inte. 

Undrar ni också om ni är smarta så kan ni göra samma test. I såna fall läggs en extra fråga på i detta sammanhang och den är: Klarar ni av att klicka HÄR?

Lycka till!

Av SjuHundraMiljoner - 28 mars 2009 01:56

AV: MesserSchmitt

Efter detta inlägg kan det komma någon kommentar a´la "Vad var det jag sa!" osv. Min extremt hårda träning gav i går ett bakslag grande. Jag hade kört ett core/flex pass på lunchen och skulle köra crossfit på kvällen. Under dagen hade jag haft lite huvudvärk och känt mig lite slö, men det som inte dödar det härdar. Satt på ett möte och kände att svetten rann men jag tänkte att det var väl lite varmt i rummet. När så crossfit passet drog igång så tog det inte lång tid innan kroppen började säga ifrån och till slut så började periferiseendet försvinna i en vit dimma. Senast jag hade den känslan var när jag gjorde lumpen och den gången svimmade jag så jag bröt passet vilket kändes lite pinsamt men välbehövligt. Tror att en förkylning är på gång men nu blir det lite lugnare på träningsfronten ett tag så batterierna kan laddas på nytt. 

Dock så är det ju som dom säger, vill man vara fin får man lida pin!

Av SjuHundraMiljoner - 26 mars 2009 09:09

AV: MesserSchmitt

Av rädsla för att bli utskälld om jag låg kvar i sängen för länge (det har hänt) så studsade jag upp ganska tidigt idag och gjorde mig iordning i lugn och ro. Sen spatserade jag stilla, jämfört med min vanliga språngmarsch, upp mot pendeln. Väl där så inser jag att jag kommer hinna med tåget som går 07.06 så jag ökar farten litegrann för att vara säker på att hinna. När jag kommer fram visar det sig att tåget är försenat och skall komma 07.14 En minut senare skrålar en halvporrig kvinnoröst ur högtalarna att det tåget har blivit inställt pga vagnfel och vips så får jag åka med det tåget jag brukar ta med andra ord 07.21, snacka om ironi!

Av SjuHundraMiljoner - 25 mars 2009 08:55

AV: MesserSchmitt

I förrgår ringde min bästa polare tillika granne klockan ca 21.30 och frågade om jag hade kvar någon våffelsmet som jag naturligtvis hade. Han kom över och blev förvånad över att det är i pulverform och han var tvungen att göra något (vispa) för att kunna göra dessa våfflor, men till slut fick han till det och vi frossade i oss dessa våfflor. Döm om min förvåning när min flickvän skickade mess till mig igår och sa att det är våffeldagen idag. Varför sa ingen det tidigare!?! Nu måste jag äta våfflor idag också vilket i och för sig inte är helt fel men ändå. Det är ju inte så hälsosamt att äta det så ofta kanske men det innebär att jag får jobba extra hårt på spinningen och vattenboxen idag.

Av SjuHundraMiljoner - 24 mars 2009 16:40

AV: MesserSchmitt

Ovanstående bild visar en present som jag köpte till min flickvän igår. Oerhört god choklad men det som hände lite senare under kvällen med bjällran som hänger runt halsen var riktigt kul.

Vi tänkte att vi skulle hänga den på saken över "klockspelet" så att säga under "The rumble in the sänghalm" för att se om man skulle få någon sorts julkänsla eller nåt. Ärligt talat vet jag inte varför vi gjorde det men fan vad vi skrattade. Det gick inte att slutföra det vi påbörjade så vi var tvungna att ta bort den för vi hade fått hjärtattack av vårat skrattanfall annars och förstå vad poliserna hade skrattat när dom sett vad dessa turtur duvor dött av.

 

Av SjuHundraMiljoner - 24 mars 2009 13:53

AV: MesserSchmitt

Idag är jag glad! Snart kommer april och i år är april riktigt underbar. 1:a april får man luras och då får jag dricka alkohol igen efter 78 dagars nykterhet (ett dumt vad), det är påsk, allsvenskan drar igång med en bortaresa till Borås och sen hemmapremiär på påskdagen, och sist men inte minst ska jag gå och se Jeff Dunham med min syster.

Mycket roligt på agendan med andra ord, men största första fokuset måste nog ligga på att lura så många som möjligt den 1:a april.  Det är så himla roligt och jag är gryyym på det så se upp därute för man vet aldrig vad som händer. 

Av SjuHundraMiljoner - 23 mars 2009 19:32

AV: MesserSchmitt

Satt och kollade på Cops och då inträffade en intressant grej som här är fritt översatt av mig:

Polis: Har du körkort?

Misstänkt kvinna: Nej!

Polis: Varför blev du av med körkortet?

Misstänkt kvinna: För att jag körde utan körkort och sen fick jag böter.


Fasiken det är stort att lyckas bli av med körkortet genom att köra utan att ha körkort.

Klotterplank

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur lång tid behöver ett genomsnittligt rikspucko på sig för att svänga ut på en öppen väg?
 2 minuter
 5 minuter
 30 minuter
 10 år
 Ett ljusår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards