SjuHundraMiljoner

Alla inlägg under december 2008

Av SjuHundraMiljoner - 31 december 2008 13:42

AV: BesserWisser

Jag har tagit Golden(min bil) och styrt kosan mot nordväst ca 50mil. Vi ska avnjuta en liten hummer, bubbel och chokladfondant middag senare och se när norrbaggarna bränner några 100 000 oljedollar på diverse himlabomber.


Det är -25grader och det knarrar sådär härligt mysigt under fötterna, nasborrarna fryser och drar du ett djupt andetag förstår man den där Vicksreklamen för ett par år sen ... friskt helt enkelt!


Vi har ändå varit ute i backen lite och det är så JÄVLA fantastiskt fint här.

Björn och Moa som vi bor hos har en sinnesjukt schysst utsikt över berget och det kommer bli en underbar kväll!


Hoppas ni får detsamma och ta hand om varandra i kylan med all promille i kropparna!


Gott Nytt!

Av SjuHundraMiljoner - 29 december 2008 10:07

AV: MesserSchmitt

Jaha som ni alla har sett så har det varit riktigt dött här på bloggen under julen och helgen och detta beror på att det har varit mycket mat en hel del alkohol och lite jobba så jag har inte lagt fokus på bloggen tyvärr men jag ska försöka skärpa mig.


Julen har i alla fall varit riktigt trevlig, men jag skulle bara vilja påminna alla om varför vi firar jul. 

Detta är på grund av att denna dag 1929 föddes en av Sveriges största fotbollsspelare Karl Lennart 'Nacka' Skoglund och därav var det som vanligt Nackas hörna som gällde kl 12.00 på julafton följt av sedvanlig julöl på Broder Tuck. Resten av julen flöt på och annandagsbandyn sög ju apa rent resultatmässigt (förlust mot Sirius 5-6) men spelet såg riktigt lovande ut. Det som gjorde att förlusten var tung var att Hammarbys målvakt bjöd på 3 mål samt att försvaret släppte 2 frilägen. Inte roligt men spelmässigt ser det lovande ut. Hoppas att dom blir mer samspelta och då kan det båda riktigt gott inför vår säsongen och ett litet litet hopp om en ny SM final som vi kan förlora. 


Lennart 'Nacka' Skoglund

Av SjuHundraMiljoner - 22 december 2008 14:23

AV: BesserWisser

Nu sitter man här på första semesterdagen och tror att det ska bli avkoppling men ack nej så ska ni inte tro att det är!


För: Klappar ska handlas, bröd ska bakas, bullar skall läggas i ugnen, soffor ska tas emot och sättas ihop, lillen ska lekas med matas och läggas, huset ska julstädas, takräcken ska monteras och takbox hämtas, julmat ska införskaffas och sen är inte budgeten på långa vägar klar på jobbet heller så telefonmöte ska utföras. Till slut ska det tränas och familjen ska skjutsas till långtbortistan för julemys med förhoppning om snö!


Så nu sitter jag här och tänker på vad jag ska önska av the savior of them all "Mr Mess" som alltid ställer upp i alla lägen. I år önskar jag mig en telepator, en timetransporter och till sist klimatanläggning så vi får en vit jul!!


Grejjar du det ska jag för alltid tilltala dig som "The savior of them all" och kan även ta på mig att dikta ihop en egen jingel åt dig som kan basuneras ut på gatan från taket av din peugot.


Jag vill önska er den bästa julen i modern tid och mys ordentligt med Vive la france så du får lite extra träning nu när gymmet är stängt!


Luv Mr BW

Av SjuHundraMiljoner - 22 december 2008 14:08

AV: MesserSchmitt

Min karaktär vad gäller träning är riktigt dålig, men nu när jag har kommit igång så känner jag lite ångest över att inte kunna träna onsdag, torsdag och fredag denna vecka. Gymmet stängt onsdag, torsdag och på fredag är det annandagsbandy. Kommer känna mig hyfsat misslyckad på lördag men då ska jag jobba och tänker svänga förbi gymmet på vägen hem. Nåväl det är bara att hoppas att det håller i sig så att jag inte ballar ur igen. 


Skönt med förändring! 

Av SjuHundraMiljoner - 22 december 2008 08:24

AV: MesserSchmitt

Imorse vaknade jag med samma måndags trötthet samt ångest som alla andra måndagar tills jag insåg att denna måndag var speciell. Det är ju bara 2 dagars jobb innan man är ledig i 2 dagar. Faan vad skönt det blev då. Jag hatar måndagen ändå, men kanske inte lika mycket. 

Av SjuHundraMiljoner - 19 december 2008 15:10

AV: MesserSchmitt

 Året är 2008, mannen på bilden, en hemmans ägare av rang från Södermanlands utkanter. MR BesserWisser heter han och ska precis gå på  8 månaders ledighet för att ta hand om sitt barn som han har tillsammans med Bandit Queen. Hade samma scenario som nu utspelar sig gjort det för 30 år sedan hade folkets klagosång över att dessa tu har fått en bastard varit mäktig men samhället som sådant gör att det är okej. Efter att ha flytt hufvudstaden för att bli godsägare har han tagit seden dit han kommer och placerat in sig i facket raggare genom att anlägga oanständig hårväxt i ansiktet. Polisongerna eller sideburnsen som det heter i denna tid är ett monument över hans kärlek till sin älskade och sin son.Han har glädje i blicken över att en ledig tid ligger framför honom och att solen förhoppningsvis kommer skina på honom. 

På det stora godset hemmavid går Bandit Queen i väntans tider med bastard nummer två och även hon gläds nog åt denna glädjens tid med frihet för hennes älskare. Övriga folket går i vemod över att denna solskensprick kommer vara borta under en längre tid, BesserWisser som han är till trots.  

 Året är 2008, mannen på bilden är lycklig, men kommer vara saknad!

Av SjuHundraMiljoner - 19 december 2008 08:53

AV: BesserWisser

Idag är det äntligen sista dagen innan en skön semester och sedan 9 härliga månader med Elvis. Jag kör lite tema som synes och hoppas på den hittills bästa dagen på året!! Vad jag vet ligger fortfarande Mr Mess i bakhasorna på Da Game så jag säger såhär ja!


I don´t wanna be you tiger

cause tiger are to rough

I won´t wanna be you lion

cause lions aint the kind you love enough

I´m your Teddybear!


; )

Av SjuHundraMiljoner - 18 december 2008 15:29

AV: MesserSchmitt

Sofia gav upp på spelet ganska omgående för hon sa att det behövdes mera skillz eller vad det nu var!? :P Däremot så lanserade jag detta spel för en pårökt amerikan och han blev helt lyrisk, men när han undrade vad det stod i pratbubblan på slutet så var det lite svårt att förklara så jag skrev helt sonika: "I hate snail!" Han såg duktigt förvånad ut efter det. Huuur roligt som helst.

Klotterplank

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur lång tid behöver ett genomsnittligt rikspucko på sig för att svänga ut på en öppen väg?
 2 minuter
 5 minuter
 30 minuter
 10 år
 Ett ljusår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards