SjuHundraMiljoner

Alla inlägg under december 2008

Av SjuHundraMiljoner - 8 december 2008 10:55

AV: BesserWisser

Jag har lillkillen hemma sjuk med hosta och 40 graders feber vilket gör det svårt att sova. Främst för honom såklart som håller på att brinna upp under täcket men oxå för mamma och pappa som får springa upp och ner med vatten och febernedsättande hela nätterna.


Jag skulle tippa på att jag sovit ca 4 timmar per natt sen förra onsdagen. Det har i sin tur gett mig såna jävla blåsor i munnen pga sömnbristen.


Blåsor är ett jäkla otyg och fan värre en myggbett! Sen det här med att när man inte har dom tänker man inte på hur lyckligt lottad man är och går ju inte direkt och njuter av att - Ååååh vad härligt jag har det utan blåsor!


Jag ska fan bita sönder dom jävlarna!

Undrar om det blir bättre då?

Av SjuHundraMiljoner - 8 december 2008 10:37

AV: MesserSchmitt

Ja som ni märker har det varit stiltje i blogg djungeln under helgen och detta beror på att jag lät datorn vara kvar på jobbet och det var riktig tur att jag gjorde det men jag återkommer till den punkten. 


Kryssningen inleddes med att jag och Johan (se nedan) träffades och tog en pre-cruise-beer och la upp schemat inför kvällen. Jag var stabil och gav Johan min mobil eftersom dom inte har skaffat fram ett alkolås till mobiler än. Sen bordade 16 glada kollegor Thrash båten Cinderella för en oförglömlig kväll. Det var som det brukar. I ordning var det: Personalmöte, Tax free, hyttsupa, middag (buffé såklart), hyttsupa, karaoke (Jag körde Nordmans I lågornas sken till folkets jubel), disco, styrdans med Jennie (asroligt och sjukt länge sen), hyttsupa, disco, lite småtjafs och sedan sova. 


När vi vaknade upp på morgonen efter hade någon gjort inbrott i 3 av våra hytter medans vi sov. Som tur var hade dom åkt fast så vi fick tillbaka i stort sett allting. Jag tror inte dom hade varit inne i våran hytt men om jag haft datorn med mig kan jag ge mig fan på att den rykt all världens väg. 


Övriga helgen gick i mysets tecken med bland annat en advents glögg med släkten på mammas sida igår. 

Av SjuHundraMiljoner - 5 december 2008 11:19

AV: MesserSchmitt

Idag är det fredag och ikväll står en kryssning för dörren! Jag ska tillsammans med mitt extraknäck på Statoil inta ingen mindre än "Färjan". Det är bland annat samma gäng som var ute förra onsdagen och däribland min kollega Johan som syntes tillsammans med mig i vimlet. Han är ju väldigt schtekig och hade skrivit som statusuppdatering på Facebook. "...ska göra massa stekiga saker dom närmsta dagarna." När jag ifrågasatte huruvida det var schtekigt att åka med Cinderella svarade han så här: "Jag ser det såhär: Jag ska åka med ett stort oljebolag som har hyrt hela båten och även hyrt in lite skådespelare som ska spela lite thrasiga. Det är ganska stekigt enligt mig!" 

Ja man ser allt på olika sätt.


Av SjuHundraMiljoner - 4 december 2008 16:03

AV: MesserSchmitt

Som jag skrev igår så kommer inläggen i sjok men jag tänker nu försöka bryta trenden genom att skriva något heltråkigt för idag är det idé torka men jag tänkte få in ett inlägg i alla fall. Dagen har förlöpt på ett trevligt sätt med 9:ans ärtsoppa och pannkakor som höjdpunkt. 9an är en trevlig lunchrestaurang med riktigt bra personal och god mat. Dom har tänkt ett steg längre också för dom går runt och frågar alla om dom vill ha kaffe efter maten till exempel eller som idag så tar man ärtsoppan först och sen kommer dom och ger en pannkakorna när man är klar med soppan. Detta gör att det är hög service standard samt att dom får större ruljans på stället. På andra ställen måste man hämta kaffe och det tar tid och så vidare men på detta sätt avslutar man lunchen snabbare. Bra va!? Jag rekommenderar denna restaurang starkt!

Av SjuHundraMiljoner - 4 december 2008 10:41

AV :MesserSchmitt

Jag är stolt innehavare av ett säsongskort på Söderstadion men senaste säsongen var ingen jättehöjdare och igår så släpptes säsongsplåtarna för dom som vill bli en i gänget.

Såhär stod det på Bajens hemsida

 "Årets julklapp sägs vara en upplevelse, och den bästa upplevelsen är att gå på Söderstadion." 

 Efter den senaste säsongen så skulle jag vilja omformulera meningen och säga "...och en upplevelse är att gå på Söderstadion" 

Upplevelsen/känslorna jag har haft den gångna säsongen på Söderstadion är: Lite glädje, massa vemod, ilska, nervositet, förbannelse, sorg, hat, upprördhet och som sagt liiite glädje. "Skit i tabellen, Bajen bäst ändå!" är ju en bra slogan men när man mår psykiskt dåligt så är det inte lätt att tänka så. 

Inramningen är i och för sig alltid bra så det kan ju vara en bra upplevelse men bästa, nej inte som det såg ut under året fast det kan och kommer ju förhoppningsvis ändras till nästa år. 

Av SjuHundraMiljoner - 3 december 2008 23:37

AV: MesserSchmitt

Som vanligt när jag är på väg hem så brukar jag alltid missa en pendel med minsta möjliga marginal. Och dom gånger jag är i tid till den tidiga pendeln så är den sen. Så är det alltid och det är lögn i helvetet att det kommer ändras. Man kan säga att jag är MR BesserWissers motpol i det mesta eller nu när jag tänker på det så är det nog i princip allt som vi skiljer oss åt. Det enda vi är lika på är humorn och den sociala biten.


Nu hamnade jag lite ur spår men faktum kvarstår att jag missade den tidiga pendeln med 2 minuters marginal och i blåsan var det ett tryck som nästan var värre än den djupaste marianergraven. Jag bestämde mig således för att gå på centralens toalett, som för övrigt kostar 10 (!!) kronor vilket i sig är hutlöst.


När jag hade tömt blåsan gick jag ut till det gemensamma tvättstället. Väl där tvättar jag händerna i godan ro lyssnande på Breaking Benjamin i min iPod. Då säger en karl ngt till mig så jag tar ur ena hörluren för att höra honom fråga:

-Är det bra att lyssna med såna där?
Fördtummad av den puckade frågan svarar jag bara ja och då uppmärksammar han min Bajen halsduk och frågar följdaktligen: Är du Hammarbyare? Jag ville svara: No shit Sherlock! Men hövlig som jag är så fick jag ur mig något i stil med: Klart det! Fy säger gubben med en bister min, men det är i alla fall fina färger. Jaha säger jag hejar du på Västerås? Nej svarar han med ett litet fnys, jag tittar inte på bandy eller några såna sporter men jag hejar på Salem (!)


Vad faan ger man för svar till  något sådant!? Salem vad är det lixom!? (Jag vet vart Salem ligger bara mer ngt man säger)

Kul för dig kläckte jag ur mig innan han önskade mig en bra dag och vimlade ut och blandade sig med alla stressiga rusningspassagerare.

Av SjuHundraMiljoner - 3 december 2008 16:49

AV: MesserSchmitt

Som ni märker har jag och MR BesserWisser lite problem med att blogga. Det är nämligen som så att våra inlägg kommer i sjok om X antal varje gång och detta beror nog mest på att vi jobbar så sjukt hårt och när vi får en minut över ibland så spånar vi om idétorka och då smäller det bara till och haglar in inputs för nya inlägg. Men det är väl bara för er att hänga med i svängarna. 


Om någon dag kommer vi dessutom ha en gästbloggare till våran sida och det ska bli intressant och spännande att se vad han har att förtälja om världen. 

Av SjuHundraMiljoner - 3 december 2008 15:35

AV: BesserWisser

Ja säger såhär ja: Plötsligt händer det!


I denna finansoro och när vårt regalskepp Volvo ligger i blåsväder så visar dom ändå sin humanitära syn på oss utlämnade stackare!

Jag skrev tidigare att gratis potatis blir det ju i alla fall inte....TRO fan att jag hade till och med fel i detta me!


Ni får en julklapp av oss på Volvo sa han! Oooh vilken kille! Jag ska fortsätta köra min golden till den fan sliter på skivbromsarna!


En olycka kommer ju sällan ensam heter det och visst smäller det till i inboxen ca 10min efter det glada beskedet och där plockade man provision men en marginal på 900spänn. Vilken jävla dag! Huvudvärken har släppt och nu sitter jag här med en rykande shei-te och myser på kontoret!


Pöss på er!

Klotterplank

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur lång tid behöver ett genomsnittligt rikspucko på sig för att svänga ut på en öppen väg?
 2 minuter
 5 minuter
 30 minuter
 10 år
 Ett ljusår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards