SjuHundraMiljoner

Alla inlägg den 17 december 2008

Av SjuHundraMiljoner - 17 december 2008 22:12

Jaha få se hur gör jag nu.......

Hej jag heter Therese, min bror Andreas och hans kollega har denna blogg och jag har blivit tillbedd (tvingad) att skriva ett litet inlägg. Anledningen till detta är att jag nu i ett antal veckor har följt dansbandkampen på Tv.....ja jag vet jag är lite nördig....fråga brorsan ;o> Men i alla fall för några veckor sedan var det med ett dansband som jag har dansat till några gånger hemma i Jämtland, (nu är jag utflyttad till Göteborg, på bästkusten) .....under kvällens gång sms-röstade jag på detta band inte mindre än 35 ggr, jag ville verkligen att de skulle med till final, jag tycker att de är så bra......Tyvärr blev så inte fallet utan de vart utröstade. Men så i lördags fick de en andra chans genom att sitta i green room och förhoppningsvis bli invalda av en av jurymedlemmarna men nä inte det heller........Då kommer Peter Settman som är programledare och säger att även tv-tittarna kommer att få ha en chans att rösta in ett dansband som åkt ut. Tittarna joker..... Jag ringer Brorsan och ber honom gå in och rösta och varför inte fråga dina arbetskollegor om de också kan gå in och rösta. Sagt och gjort så visade det sig igår att just "mitt" dansband Jannez kom med som sista tävlande på lördag.......jippi.......tredje gången gillt. Så detta inlägg handlar i grund och botten om ett stort tack till alla som röstade på Jannez för min och deras räkning utan att egentligen vara ett dugg intresserade av dansband.......


Så tack jätte snälla för ert "stöd"........

Therese

Av SjuHundraMiljoner - 17 december 2008 16:55

AV: MesserSchmitt

Jag vill inte förnedra en viss persons självförtroende (MR BesserWisser) genom att skylta med vissa saker, men jag kan säga att en mening skulle innehålla 105(!) så kan ni lista ut resten själv!

Av SjuHundraMiljoner - 17 december 2008 15:48

AV: BesserWisser

Ordningen är numera återställd och Mr Mess kan känna sig akterseglad med 3 pinnar!


103 är numera the magic number!


Men vad annars var väntat, it´s lonely at the top!

Play until you drop!


Peace

Av SjuHundraMiljoner - 17 december 2008 15:26

AV: MesserSchmitt

Historiska personer som gör något banbrytande eller uppfinner något stort är ju personer som blir ihågkommna. Jag är numer en av dom tacka vare min fabulösa sprängning av 100 gränsen. Bildbeviset ser ni nedan och MR BesserWisser ligger i vårat stora konferens rum och gråter skrikandes "Why Lord WHY!!??!!"

Av SjuHundraMiljoner - 17 december 2008 14:23

AV: MesserSchmitt

MR BesserWissers tidigare inlägg var bra och sant förutom att BÅDA gestaltar Snigel och Björne är dom mörka makternas mästare som skrämmer slag på byborna och alla i sin närhet genom sin fasansfulla närvaro. 

Snigel har nu gjort sitt livs FIIIIIIIIIIGHT! Eftersom Snigel besitter dom mest varierande fight tekniker så tog han till den fasansfulla dödsproppellern samtidigt som han smög upp sina death stars i skymundan.

Hey looser! I´m up heeeeerrreee! Swoosh, pam kapaaaooow! 

Med sitt sista andetag trycker Snigel dit 99:e poängen och förnedringen är ett faktum! 


En liten smyganekdot i sammanhanget är att igår tog MR BesserWisser ledningen med 96 poäng och släppte följande kommentar: "Detta kommer vara svårslaget!"

Och jag ljuger inte när min fighting spirit krävde 2 (!) omgångar innan jag knäckte det! In your face a**hole! 

Av SjuHundraMiljoner - 17 december 2008 09:56

AV: BesserWisser

MesserSchmidt har länge letat efter något som han kan spöa mig i då det blir lite jobbigt i längden att jag alltid är bäst på allt vi provar på! Nu hade han hittat ett spel som han kände sig mogen att utmana mig i och självklart var jag inte sen att anta utmaningen.


En stackars ensam och försvarslös snigel står inträngd i ett hörn medan en påtänd teddy med ursinnesvrål och uppspärrat gap närmar sig. Snigeln blir så rädd att han gör en slemmig liten pöl där han står och skakar men då använder jag mina yttersta psykiska förmågor och via telepati tar över Snigelns ande.


Plötsligt går Snigeln ner på ena knät och med ett Matrix-språng endast lämnar en krater i asfaltet efter sig. Teddyn förstår ingenting: Vart blev han av!?


I´m above you aaaaaaaall!!


Snigel gör en dödsdykning med roterande skal sjuhundramiljoner meter ovanför Björnens huvud!


FIIIIIIIIIIGHT!!!


Det tidigare rekordet som MesserSchmidt satt är på 97 poäng men.... med min telepatiska rotationsteknik plockar Snigeln upp 98 "legends of fire points" och degraderar honom till second place first looooooser!


Kan jag komma och säga att jag heter BesserWisser sen bäst fan jag vill!


Over!

http://www.sr.se/P3/diverse/AppData/deluxe/bjornespel/index.html

Klotterplank

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur lång tid behöver ett genomsnittligt rikspucko på sig för att svänga ut på en öppen väg?
 2 minuter
 5 minuter
 30 minuter
 10 år
 Ett ljusår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards