SjuHundraMiljoner

Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Grymma bullar!

Av SjuHundraMiljoner - 9 december 2008 08:20

AV: BesserWisser

Igår när jag kom hem till Nypan strax efter klockan 18 och klev in i hallen möttes jag av en ljuvlig saffransdoft. Det var min BanditQueen som hade stått och rört ihop världens godaste saffranslängder fyllda med kärleksröra.


Kärleksröran är självklart ett hemligt recept som bara familjemedlemmar får ta del av men jag ska ge er en chans eller rättare sagt, jag kommer ge MesserSchmidt en chans att få smaka en bit och sen gissa vad som är i!


Chanserna som ni nyss trodde att ni hade blåstes därmed bort totalt iom att hans smaklökar antagligen är förblindade med "sushi" alternativt läppglans.


Den kvartstående promillen skulle vara att BanditQueen släpper receptet här på bloggen som ett litet gästspel om även Mr MesserSchmidt rankar dom som kanske världens genom tiderna grymmaste saffransbulle!


pulkarace nedför backarna

alla rör på klackarna

i stadens vinterdräkt

du irrar efter klappar

bland bilar och jäkt

håll hårt så du inte tappar

TEMPOT!!


Pöss!

 
 
Ingen bild

MesserSchmitt

9 december 2008 12:52

Efter att ha smakat på muffins gjorda av fru BesserWisser så är jag övertygad om att lusselängderna är outstanding. Denna kvinna är ett mirakel på baka kak/bullhimlen

 
Ingen bild

MesserSchmitt

10 december 2008 11:44

Jag har nu smakat denna enastående längd och den gick inte av för hackor!
Min gissning är att det är glsyr blandad mandelmassa som fyllning men BesserWisser sa att det inte var det så jag vette faan. Kan vara bittermandel grej också... Hmmm Bandit Queen aka fru BesserWisser vad är det i!?!

 
Ingen bild

fru Besserwisser

10 december 2008 12:10

Jag är glad att även du gillade saffranslängden (att du gillade muffinsarna var ju inte så konstigt då man generellt sett kan äta det mesta bakfull ;-)

Herrn i huset har många saker han gillar, saffran och vit choklad är två favoriter så varför inte slå dessa två samman tänkte jag. Tycker själv att det blev ganska lyckat.

 
Ingen bild

MesserSchmitt

10 december 2008 14:10

Sjukt gott! Och jag är övertygad om att jag skulle älska muffinsarna även om jag inte var bakis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SjuHundraMiljoner - 15 oktober 2009 23:05

Av: BesserWisser Härliga tider, sköna tider. Med en kall i sin hand, sonen i knät och liggandes i hängmattan i solnedgång! Till råga på allt bli rånad på läckerheterna av vår taggiga inneboende Ralph som oxå diggar öl, korv och hårdrocksbandet Mu...

Av SjuHundraMiljoner - 10 juni 2009 14:54

AV: BesserWisser   Tänkte bara bli lite nostalgisk och tänka tillbaka på alla härliga stunder jag och MesserSchmidt haft på jobbet då vi faktiskt var aktiva på den här bloggen.   Faktum är att man blir som mest kreativ när man gör nått väldigt monoto...

Av SjuHundraMiljoner - 16 april 2009 23:24

AV: MesserSchmitt ...för att jag återigen har svikit bloggen under en viss tid. Detta beror på många faktorer som bland annat innefattar en absurd förkylning/sjukdom samt påsken med påskhare och allt vad det innebär.  Det har dock hänt en hel del som...

Av SjuHundraMiljoner - 8 april 2009 15:11

AV: MesserSchmitt Ja nu har då löpträningen kommit igång. Fick ett presentkort på löplabbet av min underbara flickvän så nu ska nya skor köpas in och sedan är det bara att köra ännu hårdare. Jag hade med mig min flickvän på första löprundan och hon f...

Av SjuHundraMiljoner - 6 april 2009 13:19

AV: MesserSchmitt Jag är en människa som lever lite såhär dag för dag och i förbifarten hör jag lite löst vad som händer i världen och just nu pågår tydligen en finanskris som är rätt allvarlig. Ibland så kommer dock nyheter som jag inte har så stor ...

Klotterplank

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur lång tid behöver ett genomsnittligt rikspucko på sig för att svänga ut på en öppen väg?
 2 minuter
 5 minuter
 30 minuter
 10 år
 Ett ljusår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards