SjuHundraMiljoner

Alla inlägg den 25 november 2008

Av SjuHundraMiljoner - 25 november 2008 22:59

AV: MesserSchmitt

Jag är jägare men detta är det bästa recept ni kan få på choklad mousse! 


Av SjuHundraMiljoner - 25 november 2008 22:20

AV: MesserSchmitt

Min bästa kompis Andrée är en jäkla trevlig prick. Vi umgås ofta men ibland så visar han sin "blonda" sida. Vi bor mitt emot varandra och har även nycklar till varandras lägenheter vilket gör att vi kan hämta saker vi behöver hos varandra även fast vi inte är hemma. Förra veckan köpte jag salami att ha som bakfylle frukost i helgen som gick men i söndags när jag skulle ta en macka med salami så såg jag till min fasa att den var borta. Jag gick in till Andrée och skulle hämta salami paketet i tron att han tagit 3-4 skivor av ca 16 men när jag såg paketet så var det 4 kvar. 

Idag ringer Andrée mig och vill ställa sin soffa som är i tre delar i mitt rum, som jag försöker hyra ut, och när jag kommer hem har han lyckats ställa in 2 av 3 delar i rummet. När jag påpekar dett fenomen så säger han att "ja men det är ungefär som med salamin. Jag tog ju bara en tredjedel!" Hmmm enkel matematik gör gällande att salamin är ungefär en fjärdedel och inte en tredjedel men Andrée är inte smart det ska ni veta!

Av SjuHundraMiljoner - 25 november 2008 15:21

AV: MesserSchmitt

Jag har hittat något varmt gott att dricka på eftermiddagarna och när man varit ute i snön och kylan. Detta är en dryck som jag hittade då jag inte är ett stort fan av kaffe, Latte, Cappuccino eller övriga kaffe varianter. Första gången jag köpte det så sa killen som gjorde den:

"Vill du veta en hemlis?"

"Ja" sa jag såklart.

"Det är bara tjejer som dricker den."

Jaha så hade jag bejakat min feminina sida också. Jag är nu så såld på det att jag köpt en burk för att kunna göra hemma, men då kommer jag naturligtvis tillsätta någon alkohol och jag hoppas att ni kan hjälpa mig med några förslag på vad som skulle passa. Det smakar ungefär som pepparkako. Ni får receptet om ni vill göra det från grunden och inte fuska som jag tänker göra. 


Chai latte


Förberedelsetid: 5 min Tillagningstid: 10 min Färdigt på: 15 min Ingredienser

5 dl vatten
1 bit färsk eller torkad ingefära

1 st kanelstång
10 st kardemummakärnor
4 tsk blad av svart te
2 dl varm mjölk

Tips: Servera gärna tillsammans med några goda kakor. Gör så här

1. Sjud vatten och kryddor i en kastrull med lock ca 5 min.

2. Tillsätt tebladen och låt dra i cirka 5 minuter.

3. Värm under tiden mjölken i en kastrull på spisen och vispa den till ett krämigt skum.

4. Sila teet och häll upp det i två glas. Toppa med den skummade mjölken.

Av SjuHundraMiljoner - 25 november 2008 10:36

AV: MesserSchmitt

 Jag är en ganska social människa och nu är det så att jag bor i en trea alldeles allena så jag vill med detta  inlägg erbjuda någon hemlös stackare att få hyra ett rum av mig. Skriv en kommentar om ni är intresserade eller vet någon som behöver boende så kan jag berätta mer. 

Av SjuHundraMiljoner - 25 november 2008 10:01

AV: BesserWisser

MesserSchmidt gillar typ mer glöggandet än själva snöandet och jag är som uträknat precis tvärtom. Hade jag fått bestämma så hade det blivit vinter direkt efter sommaren med massor av snö till April, då kan det få bli vår en månad (för jag gillar våren lite oxå) och sen högsommar direkt!

_Det är en jävla tur att inte du får bestämma då tänker nog en del av er, men det skiter jag i. Jag älskar vintern när det finns mycket snö, öppna spisar, bastu, pulka, fjällen, afterski, varm choklad med vispgrädde, frasiga våfflor, semlor, julklappar och bjällerklang! Här nedan är ett foto från förra året när jag och Bandit Queen hikade Trysil på puder.

Mer Jul jag vill ha mer Jul! 

Tidigare månad - Senare månad

Klotterplank

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur lång tid behöver ett genomsnittligt rikspucko på sig för att svänga ut på en öppen väg?
 2 minuter
 5 minuter
 30 minuter
 10 år
 Ett ljusår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards