SjuHundraMiljoner

Alla inlägg den 14 november 2008

Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 21:12

AV: BesserWisser

Regnar det? JA

Är det mörkt kallt och trist ute? JA


Om du skulle få chansen att lysa upp denna vardag med en solstråle, om du skulle kunna ha möjlighet att höra en värmande röst i mörkret och som fick dig att skratta. Skulle du vilja ta den chansen då för möjligheten till nått bättre? ?


Det är ditt svar vi väntar på!

Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 21:01

AV: BesserWisser

Det är ju typ 0,5% på säg jaaaaa 700 000 000!! MAO RÅ BRA!

Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 20:30

AV: BesserWisser

Analfabet? Jag? Haha det var det värsta jag har hört jag har väl för fan alltid rätt. Jag säger såhär ja: Säger jag att MesserSchmidt stavas MesserSchmidt så är det bara så, sen om nån annan säger annat samt inte är en riktigt person in real life (sorry att jag breakar detta för dig MesserSchmidt men Google är inte din riktiga vän även om du bara får prata med henne när du kommit från jobbet) du skulle behöva ha någon annan att prata med för att få perspektiv. Om vi nu skulle korsa en ensam MesserSchmidt och antalet bloggande tjejer där ute (vi har hört att det är för lite killar som bloggar) vet du vad vi får då? Jo, vi får ett alldeles nytt projekt!


***TRUMMVIRVEL***


 Projekt: Tjejen is the grejen!

Vi ska alltså med hjälp av vårt knappa vokabulär se om vi kan få nån gullig tjej att gå på en date med min kära kamrat. (du kan skjuta upp hakan nu Mr Messer) Jag kan berätta lite vår vän som ni säkert nu är otroligt nyfikna på. Killen gillar sport (många killar gör ju det, jag vet om det känns som en repris men jag menar bara att han rör på sig och är mysig att krama) och fotboll är mest intressant. Han har alltid nära till skratt, oerhört omtänksam, bangar inte för nått så gillar ni äventyr och galna spontana utflykter är det bara att haka på. Han är den på jobbet som alla tjejer har som favorit och han får kramar från höger och vänster... problemet är att tyyyp noll är singlar on the office. Är det någon som gillar att bli bortskämd med komplimanger, kramar och omtanke eller har en väninna som vågar ta chansen. Men ta den då för guds skull denna kille är ett kap och jag fattar inte att han fortfarande är på marknaden!!!?

Inlägg bemöts med största diskretion(jag bestämmer att det heter så) men ifall man inte vill lägga det offentligt här finns alltid vår mailadress.

sjuhundramiljoner@live.se


Först till kvar gäller! Vi reserverar oss för att slutförsäljning då det är en mycket begränsad upplaga eller snarare UNIK!!


Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 18:56

AV: MesserSchmitt


När vi startade denna blogg så tyckte min blivande blollega att vi skulle ha pseudonymer och han kom med förslaget BesserWisser och MesserSchmidt.  Föga anade jag att han faktiskt VAR en BesserWisser då han säger till mig: "Du stavar det med dt" Nu satt jag och hade lite tråkigt och tänkte läsa om dessa flygplan och döm om min förvåning när Google rättar mig. (se nedan) Jag kände mig genast förd bakom ljuset eller så är det så att han helt enkelt är analfabet. Nu tänker ni säkert att: "Du borde ju ha vetat bättre och rättat till det", men jag litade på honom då han faktiskt är min kollega IRL, vän och numera även blollega. Nåväl från och med nu kommer jag stava rätt. 

 Och som ni ser har jag även startat en omröstning om vad ni helst skulle vilja vara och efter detta inlägg känns väl valet ganska enkelt.


Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 17:55

AV: MesserSchmidt

 YES!! Nu kommer vi komma upp på mest aktiva listan nästa vecka! På 2 dagar har vi åstadkommit över 20 inlägg. För er som läser gäller det att hänga med i svängarna!

Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 17:42

AV: MesserScmidt

Här går man i något som liknar ett lyckorus hela dagen, men när man ska hem då kommer släggan som ett brev på posten. Kommer utanför dörren till kontoret och det regnar, vilket jag visste men det blev mer påtagligt när jag ser ena bussen jag kan ta svänga runt hörnet och jag inser att jag får vänta i 5 min på nästa. Då ser jag en annan buss jag kan ta på vägen utanför den jag står vid och tänker "Ska jag springa?" Min hjärna visar sig inte vara kompatibel så det blir någon halvvariant vilket gör att jag inser att jag kommer missa den så jag får återgå till utgångspunkten och vackert vänta i regnet dom 3 min tills bussen kommer. Det är dessutom så att där jag kliver på är ena startpunkten för 2:ans linje och ibland brukar bussen stå där och vänta tills den ska avgå men icke nu. Den kom precis när den skulle gå, släppte på mig och svischade iväg runt hörnet där jag såg den tidigare bussen försvinna lite tidigare. men detta ska inte få slå ned mig för nu är det helg!

Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 17:05

AV MesserSchmidt:

Nu är det helg och kort kan man väl sammanfatta den redan nu eftersom jag vet vad som står på schemat. 

Ikväll grilla i hällregnet, dricka vin vilket leder till lördagen: bakis, spela fotboll, personalfest dricka allt möjligt med alkohol och söndagen kommer gå åt till den klassiska kommentaren "Aldrig mer alkohol!" 

Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 16:05

AV: MesserSchmidt

Jag har en kompis (trot eller ej) som kommer återuppliva gamla minnen i helgen utan mig. Det är nämligen som så att vi bodde i samma lilla norrländska by när vi växte upp och där införde vi något som vi kallade för Mongis bad. Gick till så att vi i okt-nov eldade igång min dåvarande Chic mobile som var en Ford Granada kombi från 1980 eller Granardan som vi kallade den. Full värme, brände ner till sjön klädde av oss och hoppade i medans bilen värmde upp sig och sen tillbaka för att torka. Riktigt kallt men ack så roligt. Detta ska då min kompis göra denna helg fast eftersom vi är lite äldre nu så ska han fuska och använda sig av en riktig bastu och det är ju lite fuskigt.

Klotterplank

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur lång tid behöver ett genomsnittligt rikspucko på sig för att svänga ut på en öppen väg?
 2 minuter
 5 minuter
 30 minuter
 10 år
 Ett ljusår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards