SjuHundraMiljoner

Direktlänk till inlägg 14 november 2008

SJ Sveriges kanske mest servicinriktade företag!

Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 09:08

AV: BesserWisser

Vilken strålande morgon, klockan ringer vi 05.00 och man ruskar av sig tröttheten och glider in i en en härlig dusch med suveräna 25grader ca! En aning sen far jag med bilen till stationen på ny rekordtid (inga trafiköverträdelser bara nya genvägar) SVOOSCH(se inlägg finurliga ord). Med en härlig morgonjogg hoppar jag på tåget precis innan dörrarna stängs 30 sekunder innan avgång som SJ har gått ut och informerat om och oxå håller till punkt och pricka även om vissa galningar löpar amok utanför med sämre kondis än underskriven. Idag har SJ oxå låtit en av vagnarna få lite sovmorgon i vagnhuset så två eminenta vagnar rullar iväg mot stockholm. Vilken tur att det inte bara var en vagn. Informationen går ut i högtalarna att dom citat "skrapat ihop det dom kunnat få ihop" att få oss mot huvudstaden. Samtliga platser som normalt är obokade för pendlare befinner sig i vagnen kvar i vagnhuset med sovmorgon så det blir ett kärleksfullt krig om platserna, men för sjuhundramiljoner tänk positivt tänker jag och vandrar upp mot okända trakter i hör och häpna 1:A KLASS! Väl där uppe uppenbarar sig en ledig plats och jag har nu plötsligt blivit uppgraderad. Eftersom projektet är igång som kan läsas i föregående inlägg så blir det en utmaning när konduktörskan ber om biljetten. Jag visar mitt "lo class kort" och då hon påpekar att jag befinner mig i 1:A KLASS instämmer jag med - Jaha det hade jag ingen aning om, vilken tur att det fanns en plats här! Hon mumlar nått om att det faktiskt inte är gångbart med min biljett i denna arial av tåget men att jag kan få sitta kvar om det inte kommer någon med platsbiljett. Jag frågar försiktigt om det här med platsgaranti är lika med syre till alla som kan tryckas in eller faktisk sittplats på dom 3000kr det kostar per månad? Hon besvarar inte frågan utan ler endast ett snett leende och fortsätter inspektera resterande medresenärer som nu sneglar något beklämmande åt mitt håll. Greven framför mig fnyser till lite och ger mig en barsk blick på ett sådär varmt sätt som bara grevar kan medan han tar upp sin sidennäsduk och snyter sig förtjänstfullt. Jag har aldrig förstått var allt snor tar vägen för sidenduken dyker upp både tre och fyra gånger till under resans gång!? Det måste vara för miljön tänker jag för mig själv. Även om tiden var knapp denna morgon kunde jag inte låta bli att tänka på mina suveräna vapenbroder MesserSchmidt som säkert är hungrig när han kommer till jobbet. Till saken hör att han brukar vara än mer tidsopptimist än jag och sällan dyker upp kvart över åtta mätt och belåten så jag slänger ihop några viltmackor åt honom stannar vid 7Eleven eller 700000000Eleven som vi skämtsamt brukar kalla den där juice och färsk snus inhandlas till min eminenta kollega. Frukosten blir mycket uppskattad och vår morgon är som alltid helt underbar!

 
 
Ingen bild

MesserSchmidt

14 november 2008 09:43

Och för alla som känner mig så var det riktigt snus Besserwisser köpte och det var inte för bruk utan mer se men inte röra eftersom jag har slutat snusa sedan en och en halv vecka tillbaka. Men det var ju fiiint som snus att han köpte den och snus dä ä fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiint dä!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SjuHundraMiljoner - 15 oktober 2009 23:05

Av: BesserWisser Härliga tider, sköna tider. Med en kall i sin hand, sonen i knät och liggandes i hängmattan i solnedgång! Till råga på allt bli rånad på läckerheterna av vår taggiga inneboende Ralph som oxå diggar öl, korv och hårdrocksbandet Mu...

Av SjuHundraMiljoner - 10 juni 2009 14:54

AV: BesserWisser   Tänkte bara bli lite nostalgisk och tänka tillbaka på alla härliga stunder jag och MesserSchmidt haft på jobbet då vi faktiskt var aktiva på den här bloggen.   Faktum är att man blir som mest kreativ när man gör nått väldigt monoto...

Av SjuHundraMiljoner - 16 april 2009 23:24

AV: MesserSchmitt ...för att jag återigen har svikit bloggen under en viss tid. Detta beror på många faktorer som bland annat innefattar en absurd förkylning/sjukdom samt påsken med påskhare och allt vad det innebär.  Det har dock hänt en hel del som...

Av SjuHundraMiljoner - 8 april 2009 15:11

AV: MesserSchmitt Ja nu har då löpträningen kommit igång. Fick ett presentkort på löplabbet av min underbara flickvän så nu ska nya skor köpas in och sedan är det bara att köra ännu hårdare. Jag hade med mig min flickvän på första löprundan och hon f...

Av SjuHundraMiljoner - 6 april 2009 13:19

AV: MesserSchmitt Jag är en människa som lever lite såhär dag för dag och i förbifarten hör jag lite löst vad som händer i världen och just nu pågår tydligen en finanskris som är rätt allvarlig. Ibland så kommer dock nyheter som jag inte har så stor ...

Klotterplank

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur lång tid behöver ett genomsnittligt rikspucko på sig för att svänga ut på en öppen väg?
 2 minuter
 5 minuter
 30 minuter
 10 år
 Ett ljusår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards