SjuHundraMiljoner

Alla inlägg under november 2008

Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 08:58

AV: Messerschmidt

Rubriken är tagen från en låt på soundtracket till filmen Friday. Detta är en oerhört rolig film men idag är det oerhört passande då det är Friday och humöret är på topp. Min blollega (förkortning på bloggkollega, kom just på det) MR Besserwisser har med sitt tidigare inlägg skapat en sån positiv atmosfär. Helgen stundar och spriten ska flöda (antar jag).


Ha en trevlig helg allihopa!


Av SjuHundraMiljoner - 13 november 2008 21:04

AV: BesserWisser

Imorgon förmiddag ska vi lansera ett nytt projekt som jag tror kommer falla väl ut till våran omgivning. Försöket går ut på att hålla god ton till samtliga vi pratar med, vara positiva minst en gång vid varje ny dialog hela förmiddagen. Uppstår det svårigheter med detta kommer självklart reprimander delas ut och bli offentliggjorda här på sidan. En ny komplimang skall oxå delas ut till alla som bemöter oss med en fråga!

Detta vet ännu inte Mr MesserSchmidt om men jag tror han klarar det galant, jag har det förmodligen tuffare på vägen till tåget då konduktören alltid frågar efter biljetten och om jag ger en komplimang är jag rädd att alla pratsjuka oldtimers kommer med nya frågor. Förmodligen är en låg och trött profil det som kan tänkas rädda mig. Den som loggar in får se!

Over and out!

Av SjuHundraMiljoner - 13 november 2008 16:34

AV: MesserSchmidt


smutt! = coolt!

Pur som i purfräsch eller purfärsk = fri från främmande beståndsdelar

dricka pur = dricka (vin) oblandat.


Har ni några fler så är det bara att kommentera in dom. 

Av SjuHundraMiljoner - 13 november 2008 15:06

AV: BesserWisser

För att svara Herr MesserSchmidt Führer som anser sig bättre än oss ute på landet kan jag tala om att lite frisk luft aldrig har skadat nån. Dessutom är landet en definition som från ditt håll kan se helt annorlunda ut än någon annans. Om vi rotar lite i din garderob så är jag relativt säker på att ditt ursprung mycket mer liknar något mycket lantligare än min geografiska placering i livet just nu. För övrigt om vi tittar på en... ja säg sådär sjuhundramiljoner andra på jorden så bor jag nog väldigt centralt.

Av SjuHundraMiljoner - 13 november 2008 14:55

AV: BesserWisser

Rakt, stenhårt och finskt!

Av SjuHundraMiljoner - 13 november 2008 14:19

AV: Messerschmidt

Jag förstår Besserwissers förtjusning över post-it torn då både han och chefen bor på landet där det enda man gör är att föryngla sig eller komma på saker att komma in i Guiness rekordbok med. 


Men en liten anekdot om chefen är att han häromdagen blev ytterst förbannad när jag hade klippt loss en liten bit ur en stressboll som Handels hade delat ut till honom på Centralen tidigare på dagen. Det som gör det hela roligt är att eftersom så gott som alla på kontoret åker förbi Centralen hade ju alla försett sig med dessa stressbollar och således fanns det huur många som helst att leka med, men när jag uppdagade för honom att han kunde ta min stressboll så svarade han buttert: "Nää jag vill ha min boll, jag tycker det är fel att förstöra någon annans egendom"  NEWSFLASH!: Alla bollar ser likdana ut så det spelar ingen roll vilken boll man har. 

Av SjuHundraMiljoner - 13 november 2008 14:06

AV: BesserWisser

Jag vill påstå att jag har en av Sveriges roligaste chefer! Han har hur stor potential som helst. Ingen annan jag har sett kan bygga såna enorma post-it torn som han kan! I mina ögon kan den här killen gå precis vart han vill... kanske ända ut till Kjula. Det tycker i alla fall jag är beundransvärt!

Av SjuHundraMiljoner - 13 november 2008 14:00

AV: Messerschmidt

Men det var en oerhört gentil uträkning! Det ordnar sig alltid du kan ju iofs se det som att jag med största sannolikhet dör först....skulle kunna tänka mig att det är om ca sjuhundra miljoner sekunder minst!

Klotterplank

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur lång tid behöver ett genomsnittligt rikspucko på sig för att svänga ut på en öppen väg?
 2 minuter
 5 minuter
 30 minuter
 10 år
 Ett ljusår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards