SjuHundraMiljoner

Alla inlägg under november 2008

Av SjuHundraMiljoner - 21 november 2008 11:03

AV: BesserWisser

Idag är det fredag men jag är för bakis för att skriva. Att ha magsjuka en halv vecka för att sen slänga is sig alkohol första bästa möjliga chans man fick var ju inte så intelligent. Tröött som en björn i ide och med andedräkt som en skabbräv lyfter jag mig med lite klassiska klipp från nöjessverige. Det är tur att det är fredag ... kommer förmodligen upp nått kort från gårdagen då MesserSchmidt hade kamera med sig! Eller det kanske var mobilen nu när jag tänker efter .... tänk vad tekniken har gått framåt oj oj oj : ). Trevlig fredag på er!

Av SjuHundraMiljoner - 20 november 2008 09:04

AV: MesserSchmitt


Kverulera: Att klaga utan grund/anledning.

Han kverulerade till chefen

 

Av SjuHundraMiljoner - 19 november 2008 17:00

AV: MesserSchmitt

Nu efter Trissvinsten ska jag bege mig ut på vägarna med lilla Peggan som tyvärr har valt sommarsulor idag och det är inte det bästa men hon har lite problem med att hitta ett par snygga och fungerande vinterpjuck så hon byter om ett tag. Kan bli lite halkigt men vi tar det lugnt så hon känner sig säker och inte ramlar av vägen och bryter en lårbensaxel eller får andra skönhetsfel såsom plåtskador.

Av SjuHundraMiljoner - 19 november 2008 16:39

AV: MesserSchmitt

 Nu är jag riktigt skrämd över att ha denna blogg tillsammans med MR BesserWisser då hans resonemang om vilka rutor jag skulle skrapa stämde. Kan det vara så att han är släkt med Saida?

Sista skrapet blev i alla fall en tredje 25 (Tjugofem) så jag vann alltså och vi startar då nästa lott imorgon! Hahaha... Skoja bara! Jag kommer naturligtvis berätta hur det gick men jag orkar inte ta det den långa vägen. Det var på tok för lite intresse runt lotten men tack till: Sofia, Janne, RegPeg, fru BesserWisser och MR BesserWisser för all hjälp med denna. 

Av SjuHundraMiljoner - 19 november 2008 14:06

AV: MesserSchmitt

Jag lyssnade, trot eller ej, på MR BesserWisser och drog av mitten-höger rutan och där var det 1000 (Ettusen). Inför sista rutan är det då som följer:

2x1000 (Ettusen)

2x25 (Tjugofem)

2x100000 (Hundratusen)

klöver 50

1000000 (Enmiljon)

Jag tror att det döljer sig en klöver 50 under den sista rutan men jag tänkte vänta med att skrapa den tills ca 16.45

Av SjuHundraMiljoner - 19 november 2008 09:50

AV: MesserSchmitt

Tänkte visa er hur det ser ut och att jag inte bluffar om Trissen. Jag tänker ge Sofia en ruta till eftersom hon är den som är mest aktiv i detta och hon vill ju veta hur det går, men sen måste vi ha någon till sista rutan också. Kom igen nu upploppsklockan har ringt och här kommer dom från alla håll! 


Av SjuHundraMiljoner - 19 november 2008 08:53

AV: MesserSchmitt

"I natt jag drömde något som jag aaaaldrig drööööömt förut. Jag drömde det var triss på bord och alla rutor var slut." 

Jag drömde och fick en vision av att skrapa rutan nederst i mitten så då gjorde jag det nu och där var det 100000 (Hundratusen). Nu är det således 2 rutor kvar, mitten till höger och längst ner till vänster. Vilken ska jag skrapa härnäst?


Av SjuHundraMiljoner - 19 november 2008 08:36

AV: MesserSchmitt

Bajen väljer att inte utnyttja köpoptionen man har på Olof Guterstam pga att det skulle vara för kostsamt. Jag tycker det är rätt beslut då han inte kommit upp i samma standard som när han var i BP och genom detta kan Bajen satsa på att förstärka mittfält och backlinje där dom största problemen finns om Chanko försvinner. Vi har ju i dagsläget 3 anfallare och kan säkert ta upp någon från HTFF. 


Klotterplank

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur lång tid behöver ett genomsnittligt rikspucko på sig för att svänga ut på en öppen väg?
 2 minuter
 5 minuter
 30 minuter
 10 år
 Ett ljusår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards