SjuHundraMiljoner

Alla inlägg under november 2008

Av SjuHundraMiljoner - 18 november 2008 17:26

AV: BesserWisser

Om Mr MesserSchmidt hade en Mrs MesserSchmidt hade Mr MesserSchmidt förmodligen inte hunnit skriva nått över huvudtaget. (Han skulle vara allt för upptagen med att uppvakta med blommor ge massage och bjuda på norrländska delikatesser och sånt som är hans signum). Nä att jag skulle vara mer inaktiv än frugan sådana dagar som jag har nu är inte så konstigt. Har inte riktigt haft nån energi att ge er ett BRA inlägg så då låter jag hellre bli. Anledningen till att jag har mindre energi är att jag just har en fru BesserWisser med Kotte BesserWisser i magen och BesserWisser Junior i släptåg som jag försöker lägga min positiva energi på nu när jag är hemma. Varför jag är hemma tänkte jag först visa bild på men då jag har en sofistikerad uppväxt gör jag inte det. Man kan gott och kort förklara det med "tjyvens i kistan" på äkta sthlmsslang. Menyn för dagen har varit två rostmackor och en kopp MILD havrevälling som egentligen var ämnat till BesserWisser Junior. Senaste timmarna har jag därför tänkt mycket på mat och det leder oss till kvarvarande rutan längst ned på lotten som ska kamma hem en falaffel för 25 pengar på Falaffelkungen nästa gång jag gästar stan. Det ska vara extra sås både vit och röd, det kan du notera i din dagbok Mr MesseSchmidt. Även om inte maten stannar, så försvinner inte aptiten! 3 sekunder gammalt ordspråk!!


Signerat Mr BajserWisser 

Av SjuHundraMiljoner - 18 november 2008 15:10

AV: MesserSchmitt

Efter att äntligen ha fått lite hjälp av Janne som ville att jag skulle blunda och peka på en ruta så blev det X (ggr) rutan och det jag vinner eller inte vinner kommer bli gånger 1, så Sofia det kan inte bli 25 gånger 10. 

Janne hittar ni för övrigt på:

http://mrgundez.bloggagratis.se/
Av SjuHundraMiljoner - 18 november 2008 14:28

AV: MesserSchmitt

Nu har äntligen ruta 5 skrapats och det var fru BesserWisser, som för övrigt är mer aktiv på denna blogg än MR BesserWisser för tillfället, som gav mig direktionen överst mitten och det blev tyvärr inte klöver 50 som hon önskade men icke att förringa blev det 1000000 (Enmiljon) Alltså sexhundranittionio miljoner sämre än denna blogg men dock! Väntar redan på nästa! 

Av SjuHundraMiljoner - 18 november 2008 12:50

AV: MesserSchmitt

Eftersom MR BesserWisser är en hyfsat framstående fotbollsspelare och jag ägnar mig mer åt supporteverksamhet så vill jag här meddela att Hammarby har gjort klart med sitt första nyförvärv och efter 5-11 i dom 2 sista matcherna så var det inte helt ologiskt en back som signades fast bara på ett 5-månaders lånekontrakt med köp option. Monday James heter han och är en Nigeriansk landslagsman som bland annat var med och tog OS-silver i Peking. Han har bra spänst och en bra vänsterfot. Känns som en spännande värvning och jag önskar honom välkommen till Bajen! 

Av SjuHundraMiljoner - 18 november 2008 09:47

AV: MesserSchmitt

Sofia aka Norrlänning i fjollträsk var den som slängde in nästa ruta och hon verkar vara en trevlig och rolig tjej men valet var inte helt okej. Hon valde mitten vänster och där under fanns 25 (tjugofem) vilket gör att det nu är två stycken 25 på spelplanen. Fortsätt välj vilken ruta jag ska skrapa härnäst genom att lägga in en kommentar. 

Av SjuHundraMiljoner - 18 november 2008 09:40

AV: MesserSchmitt

Ja då har man äntligen hitat fram till sin destination efter en oerhört intressant morgon som inte hade mycket positivt i bagaget. Jag brukar alltid ta med mig datorn hem från jobbet men igår sket jag i det och således efter 10 minuters färd på pendeltåget imorse så blev det elfel och vi blev stillastående 50 (!!) meter från perrongen vid Årstaberg. 5 minuter efter vi hade stannat dog dessutom min iPod vilket gjorde att resterande 55 (!!) minuter som vi var stående gick åt till att bara bli mer och mer frustrerad och inte veta huruvida jag skulle skratta eller gråta. Tror att den här dagen kan gå till historien som en av dom jobbigaste. Längtar tills när jag ska hem för att se vad som händer då. Kanske blir träffad av en blixt från klar himmel eller får en sparv i munnen eller ja vad vet jag egentligen. Ni lär få veta för idag SKA jag ta med mig datorn hem igen.

Av SjuHundraMiljoner - 17 november 2008 16:30

AV: MesserSchmitt

Nu har jag lessnat på att vänta så jag tar eget beslut om min trisslott så i väntan på att någon skall välja vilken ruta som ska skrapas så tar jag och skrapar mittenrutan och där döljer sig 25 (tjugofem) Ajajaj! Inte bra!

Av SjuHundraMiljoner - 17 november 2008 13:17

AV: MesserSchmitt

Det tog ett tag men nu så har då ruta 3 skrapats och efter ett inlägg från RegPeg så blev det helt logiskt nedersta högra rutan. Och nu börjar det hända grejer för där bakom låg en Klöver 50 (Femtio). Två såna till och jag kommer rapportera från en TV-studio. Skulle så ske så kan jag naturligtvis inte vänta på att ni ska komma med kommentarer om vilken ruta jag ska skrapa så passa på nu medans ni har chansen att påverka detta Triss öde. Naturligtvis så får ni bara välja en ruta var så RegPeg har gjort sitt i denna "tävling".

Klotterplank

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur lång tid behöver ett genomsnittligt rikspucko på sig för att svänga ut på en öppen väg?
 2 minuter
 5 minuter
 30 minuter
 10 år
 Ett ljusår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards