SjuHundraMiljoner

Alla inlägg under november 2008

Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 15:24

AV: BesserWisser

Nu med tanke på helg och allt och Mr MesserSchmidt ska ut och famla efter blusar så känner jag mig så stolt över min lilla grabb där hemma. För är det nått jag lyckats med här i livet är det fan denna unge. Han är världens finaste kille! I och för sig så är vi två om saken som sig bör och halva elogen går ju till min Bandit Queen.

Kom ihåg vad jag sagt Mr MesserSchmidt, det finns 3,5 miljoner potentiella köpare av din vara där ute i helgen och det vore faaantastiskt om du inte kunde ge oss en riktig nagelbitare på måndag. Eller varför inte uppdatera med mobben direkt ut i etern!?


I need a bandit queen (a bandit queen)
A real woman that can bring out the man in me
I said a bandit queen (a bandit queen)
Independent enough so she can handle me

Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 14:19

AV: BesserWisser

Lite text taget från nyheterna i dessa svåra dagar!


En aggressiv älgko trakasserar sin omgivning i ett bostadsområde i Vargön. Nu ska jägare försöka driva älgen till skogs.

Ett flertal människor har hört av sig till polisen angående älgkon i Vargön utanför Vänersborg. Älgen, som har två kalvar med sig, dyker upp titt som tätt upp i ett bostadsområde – och har dålig attityd.
-Den går till angrepp när folk kommer nära. Häromdagen gick den till attack mot en man med två hundar. Ingen skdades, men mannen blev rejält skärrad. Och igår attackerade han en kvinna med barnvagn. Det gick bra, men det är klart att det här är ett problem, säger Gunnar Andersson på Vänersborgspolisen.

(Blev mannen så skärrad att han sen attackerade kvinnan med barnvagnen?)



Rånade hotell i plastpåse

Väldigt litet hotell eller väldigt stor påse?



I Grytan får husdjuren en sista viloplats

Husdjuren tar allt större plats i våra liv. För många är det viktigt med ett värdigt avslut.

(det finns alltså ett ställe som heter Grytan, men det lät makabert, att man tillagar sina husdjur i en gryta när dom dött.)

Fantastiskt!!


Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 14:12

AV: BesserWisser

Vi har fått vår första inläggskommentar och tycker det ska premieras. Sofia SoFiasko http://sofiasko.bloggagratis.se/ tog sin tid att publicera det första inlägget och då länkar vi självklart upp hennes sida så alla kan läsa om Norrlänningen i fjollträsk!

Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 14:00

AV BesserWisser

Ja okey nu var det ju faktiskt två bloopers involverade i detta och helt felfria var vi inte. kl 10.59 svek den första kombatanten och jag måste erkänna att det var jag. Datahelvetet hängde i samma stund som det sista i ett långt mail skulle skickas iväg och det blev ett: -Helvetes jävla skitdator! som kläcktes ur mig. Det dröjde inte länge innan Mr MesserSchmidt gick till huggkubben och drog till med ett - Jo just idag är jag speciellt angelägen om ett ärende till 3(företaget) när en kollega som samlade in trasiga headsets (3mån gamla) frågade om det är någon mer som skulle lämna in eller ha nått från 3 när dom ändå skulle dit? Ironiskt nog var det han själv som fick stå med dumstruten och sprang genast efter och gav henne en kram. Så precis som utlovat ska reprimander delas ut och har ni tips på vad så kom med förslag. Som sagt allt offentliggörs!

Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 13:50

AV: BesserWisser

Jo för katten nu har vi haft ett testskott med positiv energi och hur gick det då? Slutsatsen som vi har dragit att visst fan smittar mentalitet! En av våra närmsta kollegor här på jobbet sa citat " Det här måste ju vara det bästa morgonen ever" det säger ganska mycket tycker jag. Då hade MesserSchmidt fixat en kopp te till henne från köket även givit bort en macka som hastigt hade inhandlats på morgonen för precis som jag misstänkte hade herrn inte hunnit äta frulle! Därefter ett glas tropisk juice från min avdelningen samt inköpt ceasarsallad till lunch då hon skulle iväg och träna och inte hann med matinköp själv. Kort och gott en underbar förmiddag. Chefen tyckte oxå att vi var på ypperligt humör och jag passade på att lämna in en fråga om semester över juldagarna för förut har det varit totalstopp. Nu fick jag ändå ett jag kan se vad jag kan göra till svar så det vore fan om han inte kom i eftermiddag och godkände den. : )

Alltså vill ni ha en riktigt skön fredag eller ja annan dag i veckan oxå för den delen så starta med en jävla massa komplimanger, skratt och ryggdunkningar så kommer feedbacken, vi lovar!

Vem kan stopp oss nu vi bara rullar fram!

Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 11:33

AV: MesserScmidt

 Jag ska käka sushi till lunch. Sushi är rå fisk. Kan jag då rent krasst slentriangnaga på en mört och säga att jag käkar sushi. Hmmm måste testa till sommaren. 



Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 10:27

AV: MesserSchmidt

Vi har en kollega som har det absolut coolaste namnet i världshistorien: Leon Tomlinson! Denna man är så rolig för att det är inte bara ett coolt namn utan han är även väldigt cool som person.Han kom förbi alldeles nyss och slängde ur sig ett alldeles fabulöst ord: Donkeypunch och visade hur man gör en sådan. Svårt att beskriva hur man ska göra men jag såg stor partytrick potential i detta.


Sen någon dag om ni har tråkigt kan ni ta namnet Leon Tomlinson och sätta en titel framför och det kommer passa. Han skulle kunna ha vilket jobb som helst i världen och det skulle låta bra. Några exempel:

Bonden Leon Tomlinson

Agent Leon Tomlinson

Porrfilmsskådis Leon Tomlinson

Diktator Leon Tomlinson

Veterinär Leon Tomlinson

Stuntman Leon Tomlinson

Operasångare Leon Tomlinson


Man kan säga att det finns sjuhundramiljoner användningsområden för namnet Leon Tomlinson

 

Av SjuHundraMiljoner - 14 november 2008 09:08

AV: BesserWisser

Vilken strålande morgon, klockan ringer vi 05.00 och man ruskar av sig tröttheten och glider in i en en härlig dusch med suveräna 25grader ca! En aning sen far jag med bilen till stationen på ny rekordtid (inga trafiköverträdelser bara nya genvägar) SVOOSCH(se inlägg finurliga ord). Med en härlig morgonjogg hoppar jag på tåget precis innan dörrarna stängs 30 sekunder innan avgång som SJ har gått ut och informerat om och oxå håller till punkt och pricka även om vissa galningar löpar amok utanför med sämre kondis än underskriven. Idag har SJ oxå låtit en av vagnarna få lite sovmorgon i vagnhuset så två eminenta vagnar rullar iväg mot stockholm. Vilken tur att det inte bara var en vagn. Informationen går ut i högtalarna att dom citat "skrapat ihop det dom kunnat få ihop" att få oss mot huvudstaden. Samtliga platser som normalt är obokade för pendlare befinner sig i vagnen kvar i vagnhuset med sovmorgon så det blir ett kärleksfullt krig om platserna, men för sjuhundramiljoner tänk positivt tänker jag och vandrar upp mot okända trakter i hör och häpna 1:A KLASS! Väl där uppe uppenbarar sig en ledig plats och jag har nu plötsligt blivit uppgraderad. Eftersom projektet är igång som kan läsas i föregående inlägg så blir det en utmaning när konduktörskan ber om biljetten. Jag visar mitt "lo class kort" och då hon påpekar att jag befinner mig i 1:A KLASS instämmer jag med - Jaha det hade jag ingen aning om, vilken tur att det fanns en plats här! Hon mumlar nått om att det faktiskt inte är gångbart med min biljett i denna arial av tåget men att jag kan få sitta kvar om det inte kommer någon med platsbiljett. Jag frågar försiktigt om det här med platsgaranti är lika med syre till alla som kan tryckas in eller faktisk sittplats på dom 3000kr det kostar per månad? Hon besvarar inte frågan utan ler endast ett snett leende och fortsätter inspektera resterande medresenärer som nu sneglar något beklämmande åt mitt håll. Greven framför mig fnyser till lite och ger mig en barsk blick på ett sådär varmt sätt som bara grevar kan medan han tar upp sin sidennäsduk och snyter sig förtjänstfullt. Jag har aldrig förstått var allt snor tar vägen för sidenduken dyker upp både tre och fyra gånger till under resans gång!? Det måste vara för miljön tänker jag för mig själv. Även om tiden var knapp denna morgon kunde jag inte låta bli att tänka på mina suveräna vapenbroder MesserSchmidt som säkert är hungrig när han kommer till jobbet. Till saken hör att han brukar vara än mer tidsopptimist än jag och sällan dyker upp kvart över åtta mätt och belåten så jag slänger ihop några viltmackor åt honom stannar vid 7Eleven eller 700000000Eleven som vi skämtsamt brukar kalla den där juice och färsk snus inhandlas till min eminenta kollega. Frukosten blir mycket uppskattad och vår morgon är som alltid helt underbar!

Klotterplank

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur lång tid behöver ett genomsnittligt rikspucko på sig för att svänga ut på en öppen väg?
 2 minuter
 5 minuter
 30 minuter
 10 år
 Ett ljusår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards