SjuHundraMiljoner

Alla inlägg den 6 februari 2009

Av SjuHundraMiljoner - 6 februari 2009 13:26

AV: MesserSchmitt

Jag vet inte varför men jag vill dela med mig av vad jag anser vara dom 10 bästa uppfinningarna eller produkter som framställts och här presenteras utan inbördes ordning.


Snooze-funktionen: Finns inget skönare än att vakna och kunna trycka på snooze knappen, vända på sig och somna om i 10 minuter.

Jacuzzi/Bubbelpool : Så skönt att glida ner och bara njuta av massagestrålarna.

Öl: En dryck som alltid är god att dricka om det så är på en afterski, innan en fotbollsmatch, på en strand någonstans eller hemma i soffan.

GPS: Riktigt bra om man ska någonstans man aldrig varit förut.

Dynamit: Uppfinning som har varit väldigt användbar för att bygga upp städer, vägar, järnvägar och mycket annat och att det är en svensk uppfinning är ju en bonus.

Flygplan: Så himla enkelt att ta sig kors och tvärs över jordklotet.

Rymdraket: Ganska coolt att vi faktiskt kan åka ut i universum om än bara en liten bit.

Blogg: Egentligen borde det väl vara datorn som ska stå här för utan den hade det inte funkat, men jag väljer detta istället. Tycker dock att det ska införas blogg körkort för vissa bloggare borde vara bannlysta. Ex. Pro-ana bloggar, Linda Rosing, extremist bloggar (både höger, vänster, upp och ner)

Elektricitet:Ja detta har ju onekligen underlättat en hel del. Datorer mobiltelefoner, kassasyste, ljus, värme. Helt enkelt har det ett oerhört värde för ett fungerande samhälle.

KIna : Avslutar med Kina som kan tyckas lite luddigt och missvisande och det är det. För under det så ligger ett stort antal uppfinningar, men ack så coola. Tror inte folk förstår hur mycket Kina har gjort för dagens samhälle. Trist bara att dom har tappat ganska kraftigt på slutet.



Av SjuHundraMiljoner - 6 februari 2009 08:22

AV: MesserSchmitt

Jag har som tidigare aviserats kommit igång väldigt bra med träningen. Så bra att det troligtvis gått över i galenskap för i veckan fick jag för mig att jag skulle testa morgonspinning idag. Sagt och gjort så vaknade jag runt 06.00, upp, slänga i linserna, en proteinshake, 2 råa ägg och sen hoppa in i bilen och sätta sig på en spinningcykel klockan 06.45 för ett 45 minuters pass. Skönt? På sätt och vis! Galenskap? ABSOLUT! Samma instruktör som i onsdags och samma pass som i onsdags. Speed med 3 minuters intervaller, några uppförsbackar, jumps och runnings och MesserSchmitt höll på att kvittera ut en spya efteråt under stretchingen. 

 MR MesserSchmitt, snart på ett dårhus nära dig!

Klotterplank

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur lång tid behöver ett genomsnittligt rikspucko på sig för att svänga ut på en öppen väg?
 2 minuter
 5 minuter
 30 minuter
 10 år
 Ett ljusår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards