SjuHundraMiljoner

Alla inlägg den 14 februari 2009

Av SjuHundraMiljoner - 14 februari 2009 21:15

AV: MesserSchmitt

Då är den andra deltävlingen över och för första gången på länge har svenska folket röstat korrekt enlig min mening. 

H.E.A.T och Måns Zelmerlöw var outstanding i denna omgång. Denna deltävling hade dock ett starkare startfält än första deltävlingen. 


Mina favoriter gick vidare nu kan jag luta mig tillbaka med en skål glass och njuta av resterande kvällen tillsammans med min älskling!

Av SjuHundraMiljoner - 14 februari 2009 19:43

AV: MesserSchmitt

Nu är middagen avklarad och det blev riktigt gott. 

Förrätt: (Klassiker) Toast Skagen

Varmrätt: Pepparbiff på älgfilé med gorgonzolasås, trumpetsvampsås och rostade rotfrukter. 

Jag är inte så bra på att steka kött och få det riktigt perfekt men idag när det behövdes som mest så blev det bättre än perfekt. :D SÅÅÅÅÅ nöjd!

Efterrätt: Vaniljglass med kolasås. 

Detta är på begäran av tjejen eller rättare sagt hon har nämnt det och som observant pojkvän snappar jag upp det. 


Nu måste jag ladda upp för Melodifestivalen!

Av SjuHundraMiljoner - 14 februari 2009 15:51

AV: MesserSchmitt

Nu börjar ett ämne som kommer vara ganska mycket på tapeten under året nämligen fotboll för igår började uppladdningen på riktigt i årets första träningsmatch för mitt kära Hammarby mot GAIS. Matchen spelades på Home Depot Center i Los Angeles USA.

Enligt direktrapporteringen så var GAIS det bättre laget i första och Bajen i andra. Bajen riktade tydligen in sig en hel del på försvarsspel och eftersom det enda som har värvats är backar så är det väl så det kommer se ut under säsongen. 

Bajen tog ledningen via ett väldigt vackert frisparksmål signerat Fredrik Söderström i 69:e minuten och sedan kvitterade GAIS i den 75:e. Slutresultatet blev 1-1 och det var roligt att våra nyförvärv Igor Armas och Monday James fick spela men jag blev lite nervös när det stod att Monday fintade bort en motståndare som sista person i backlinjen och det är inte okej när Allsvenskan drar igång.

Av SjuHundraMiljoner - 14 februari 2009 08:47

AV: MesserSchmitt

Inför kvällens andra deltävling i Melodifestivalen så är jag kluven. Har aldrig varit det tidigare men detta beror inte på låtarna utan artisterna. Måns Zelmerlöw är favoriten följt av H.E.A.T och det är det inget snack om, men och det är ett stort MEN Lili och Sussies låt är faktiskt lite svängig men jag kan inte med människor inom djurens rätt. 

Jag är djurvän även fast jag jagar, men jag anser att människor som är med i företrädelsevis djurens rätt är dumma i huvudet. Bränner mjölkbilar, hamburgerrestauranger och släpper ut minkar i frihet. Säga vad man vill om minkpäls men att släppa ut minkar som levt hela sitt liv i fångenskap är inte direkt en välgärning då dom inte vet hur dom överlever i sin naturliga miljö. 

Nåväl jag bestämmer mig ikväll huruvida jag ska heja på dom eller inte.

Amy Diamond och Markoolio är besvikelser tyvärr. Får se vad svenska folket tycker. Spännande som vanligt.

Klotterplank

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur lång tid behöver ett genomsnittligt rikspucko på sig för att svänga ut på en öppen väg?
 2 minuter
 5 minuter
 30 minuter
 10 år
 Ett ljusår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards