SjuHundraMiljoner

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av SjuHundraMiljoner - 8 februari 2009 13:48

AV: MesserSchmitt

Ja så drog då Melodifestivalen 2009 igång igår med samma känsla som förra året fast liiiite sämre. vart faan har dom grävt fram Petra Mede till detta!? Visst jag tycker hon är rolig i Morgonsoffan, eller vad det nu heter, men hon skrek ju sönder gårdagens sändning med inte alltför roliga skämt. Klädbytena mellan varje låt var lite coolt men såg mest förjävligt ut. Ser inte fram emot att stå ut med henne under 5 veckor till. Vad gäller låtarna och vilka som gick vidare så var det väl som vanligt. Emilia och Nina Söderquist var mina favoriter efter att ha hört låtsnuttarna på nätet. Nina höll för mina förväntningar men Emilia hade inte alls någon pondus i sin röst och innan första refrängen lät det falskt i mina öron. Hennes låt var i övrigt okej. Sen kom Alcazar och slog sig in i mitt hjärta med en riktigt bra fartig låt och neonfärgade kläder á la 80-tal och det kan faktiskt gå hem i Moskva då människor från öststatsländer enligt min åsikt har en förmåga att gilla såna färger även i dessa tider. Däremot hade scenshowen en hel del att önska.

Dom gick i alla fall direkt till Globen tillsammans med Emilia och det får väl anses som okej. 

Scotts och Caroline af Ugglas gick till andra chansen var i mitt tycke heeeelt absurt. Scotts gjorde det för att dom har varit med i dansbandskampen och synts mycket och att Caroline gjorde det måste vara för att en stor del av svenska befolkningen har problem med att få sina 2 hjärnceller att samarbeta. Det var bland det värsta jag har hört någonsin men när den internationella juryn valde henne som sin favorit så kände jag bara någon sorts apati. Skicka skiten till Moskva får vi se om det är sån skit vi måste skicka för att ha någon chans att få poäng av öststatsländerna. 

Hmmm kanske ge henne Alcazars scenkläder för optimal förnedrande känsla när Eurovision song contest avgörs i Moskva.

Hade hellre sett Nina och Marie Serneholt till andra chansen men men nu är det mindre än en vecka tills nästa känslostorm.

Klotterplank

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur lång tid behöver ett genomsnittligt rikspucko på sig för att svänga ut på en öppen väg?
 2 minuter
 5 minuter
 30 minuter
 10 år
 Ett ljusår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards