SjuHundraMiljoner

Alla inlägg den 17 februari 2009

Av SjuHundraMiljoner - 17 februari 2009 16:50

AV: MesserSchmitt

En sak som slog mig i dessa finanskrisdagar är litegrann om hur vi i Sverige, som alltid försöker vara något slags världshjälpsmedborgare och skall alltid föregå med gott exempel, kan nyttja vårat stora land för att göra världen lite bättre. I Sverige har vi problem att få folk att leva och bo i Norrland och där finns vidsträckta slättmarker som står outnyttjade. Förstå om vi flyttar Sveriges alla fängelser dit. Det skapar arbetstillfällen och att rymma skulle vara en oerhört dumdristig idé eftersom det skulle vara lätt att spåra och inte så himla lätt att överleva. Av vinsten Sverige får in på att sälja befintliga fängelsebyggnader och marken så köper vi Island för 1 krona, om vi tar över deras statsskuld och gör om den ön till en gigantisk nöjespark med förslagsvis vikingatema eller dylikt för alla feta rika människor som söker lite äventyr och vips tjänar vi storkovan på det.

Fantasin kanske har skenat en aning men det är ju en rolig idé eller hur!?

Av SjuHundraMiljoner - 17 februari 2009 10:42

AV: MesserSchmitt

Jag kommer precis från ett jobbmöte som var ganska känslosamt och det fick mig att börja fundera lite. Det var en stor hjälporganisation som inte har det jättebra ekonomiskt och när hon berättade om deras verksamhet så blev jag rörd och förbannad på en och samma gång. Där har vi min personliga sida, men jag jobbar ju som säljare och ska då sälja mina produkter för att tjäna min lön och då uppstod en konflikt med mig själv. Ska jag vara egoistisk för att tjäna så mycket som möjligt eller ska jag använda min personliga syn som är mer human?

Jag vet att det jag säljer skulle hjälpa dom men samtidigt vill jag inte "sno" pengar från dom när dom har en ansträngd ekonomi. Vad fan ska jag göra då? Det blir ju minst sagt ett stort dilemma. I detta fallet blev det till slut så att dom har ju en av våra konkurrenter i dagsläget och ger dom pengar utan att få ens i närheten av samma grejer som vi kan ge dom så jag ska sälja till dom men jag ska få chefen att vara mycket frikostig så att dom får ett absurt bra pris

Klotterplank

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur lång tid behöver ett genomsnittligt rikspucko på sig för att svänga ut på en öppen väg?
 2 minuter
 5 minuter
 30 minuter
 10 år
 Ett ljusår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards