SjuHundraMiljoner

Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

Alla hjärtans jävla dag!

Av SjuHundraMiljoner - 13 februari 2009 15:59

AV: MesserSchmitt

Imorgon är det Alla hjärtans dag och eftersom jag nu är en stadgad man så ska man tydligen göra/köpa något gulligt till sin älskade osv osv... 

Jag är tyvärr emot denna dag för att det är en kommersiell skitdag ungefär som Halloween. Är man gift/sambo/i ett förhållande så behöver man väl ingen speciell dag för att visa sina känslor!? Jag kan tänka mig att göra något gulligt precis vilken dag som helst för min flickvän. Dom som har ett behov av att ha en speciell dag för att vara romantisk har allvarliga problem för antingen är dom i en dålig relation eller så är dom känslokalla (psykiskt instabila) och i det sistnämnda bör då motparten i relationen tänka över situationen han/hon sitter i. 

Sen finns det ju faktiskt en mängd singlar därute varav en viss del troligtvis mår riktigt dåligt av detta påhitt.


Och för att inte få för mycket skäll från er läsare så JA jag ska laga en god 3-rätters middag till min älskling imorgon, men dock inget jätteflådigt för det finns faktiskt en tidsaspekt också och det är 20.00 då delfinal 2 i Melodifestivalen drar igång och hur jävla kommersiell DEN än är så följer jag den slaviskt.

 
 
Ingen bild

V

14 februari 2009 08:47

Klart att det är en kommersiell dag som många andra och att man ska visa sin kärlek och omtanke alla årets dagar men....Vad gäller singlarna du nämner...Finns nog en del av dom som får sig en hjärtlig, glad överraskning denna dag.

För om man bortser från just den kommersiella biten så är ändå tanken med dagen rätt vacker; kärlek, tvåsamhet, vänskap.

Nu är ju inte jag speciellt romantiskt lagd alls så jag struntar nog i allt sånt dravel årets alla dagar:-)

 
Ingen bild

Syrran

14 februari 2009 11:25

Egentligen är ju alla hjärtans dag ett firande av ett helgon St Valentin. Att det har blivit så kommersiellt är nog det stora landet i väster´s "fel". När jag började jobba i blomsterbranschen för ca 15 år sedan var det inte alls en stor dag utan det hela har bara ökat och ökat.....

Eftersom jag får se denna dag "från andra sidan" kan jag säga att det är inte killarna (o tjejerna) i vår ålder som tar denna dag på största allvar utan generationen ett och två steg över oss.....

Visst från början när denna dag började uppmärksammas var det ungdomarna som tog emot den med hull och hår men nu har de lugnat ner sig lite och de äldre herrarna kommer in denna dagen och undrar varför blommor ska vara så dyrt att köpa till sina käraste....Till dessa herrar vill jag bara säga det att visa uppskattning av frugan/tjejen/sambon någon annan dag på året kommer ni undan med hälften så mycket pengar......

Men för att avsluta detta inlägg vill jag bara säga....vi ses kl 20 på 1:an för delfinal 2 ikväll

 
Sofia

Sofia

14 februari 2009 18:17

tänkvärt :)

http://sofiasko.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SjuHundraMiljoner - 15 oktober 2009 23:05

Av: BesserWisser Härliga tider, sköna tider. Med en kall i sin hand, sonen i knät och liggandes i hängmattan i solnedgång! Till råga på allt bli rånad på läckerheterna av vår taggiga inneboende Ralph som oxå diggar öl, korv och hårdrocksbandet Mu...

Av SjuHundraMiljoner - 10 juni 2009 14:54

AV: BesserWisser   Tänkte bara bli lite nostalgisk och tänka tillbaka på alla härliga stunder jag och MesserSchmidt haft på jobbet då vi faktiskt var aktiva på den här bloggen.   Faktum är att man blir som mest kreativ när man gör nått väldigt monoto...

Av SjuHundraMiljoner - 16 april 2009 23:24

AV: MesserSchmitt ...för att jag återigen har svikit bloggen under en viss tid. Detta beror på många faktorer som bland annat innefattar en absurd förkylning/sjukdom samt påsken med påskhare och allt vad det innebär.  Det har dock hänt en hel del som...

Av SjuHundraMiljoner - 8 april 2009 15:11

AV: MesserSchmitt Ja nu har då löpträningen kommit igång. Fick ett presentkort på löplabbet av min underbara flickvän så nu ska nya skor köpas in och sedan är det bara att köra ännu hårdare. Jag hade med mig min flickvän på första löprundan och hon f...

Av SjuHundraMiljoner - 6 april 2009 13:19

AV: MesserSchmitt Jag är en människa som lever lite såhär dag för dag och i förbifarten hör jag lite löst vad som händer i världen och just nu pågår tydligen en finanskris som är rätt allvarlig. Ibland så kommer dock nyheter som jag inte har så stor ...

Klotterplank

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur lång tid behöver ett genomsnittligt rikspucko på sig för att svänga ut på en öppen väg?
 2 minuter
 5 minuter
 30 minuter
 10 år
 Ett ljusår

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards